Čekalo se na to dlouho, roky, měsíce, týdny, dny, hodiny, vteřiny…. no prostě hodně dlouho. Mnoho lidí mi to radili, mnoho lidí mi to rozmlouvali, mnoho lidí mě podpořili. O co je? Jde o razantní změny u nás na serveru.

Několikrát jsem již psal, že každý den nemůže být stejný, vždy musí být něco novýho. Jenže, jak můžeš vytvářet něco nového, když tě omezuje základ. Říkáš si, co tvoří základ serveru? No přece hosting. Co když ten tě limituje skoro ve všem, je to jako, když dospíváš a máš malé oblečení. Budeš je nosit? Ne nebudeš, koupíš si nové… a to jsme přesně udělali.

První krok

Říkal jsem si, když se budou dělat tak razantní změny, zeptáme se hráčů jaký mají postoj vůči serveru. Vytvořil jsem tedy obrovský dotazník “Dotazník, který může změnit server”. Budeš se divit, ale i samotný dotazník již sám o sobě změnil pár věcí. Ovšem o tom až později…

Na dotazník odpovědělo během týdne okolo 350 hráčů, což je dost velký počet na to si udělat určitý obrázek o situaci. Ovšem nejvíce mě zajímal názor na přesuny SMS do našeho Storu. Jo, je to hodně zajímavý jelikož to nikdo nikdy předtím neudělal. Tak proč by jsme to nemohli udělat my? Přece nebudeme stejný… dle dotázaných hráčů byl popis nákupu (bez pohledu na to) pro 73% jednoduchý. S ukázkou pomocí gifu nakonec 100%. Ovšem báli se toho všichni, jelikož 100 hráčů = 100 chutí. Zeptal jsem se tedy ještě pár majitelů cizích serverů a jak že to dopadlo? Přesně tak jak jsem již několikrát popisoval — “Pro hráče je to příliš těžké”.

1_AniXyWYLwX2PFl_PTGLgLw

No a tak jsme přesunuli SMS do Storu. Ze začátku to bylo pro hráče divné avšak jak jsem několikrát argumentoval, když zvládnou dávat donaty na Twitchi, kupovat hry na Steamu přes PSČ, tak proč né SMS? Heh a oni to zvládli. Od zavedení SMS přes Store nebyla doposud ani jedna chyba s doručením. Říkáš si, kolik bylo tehdy přes starý RCON chyb? Dvě denně…

Server CraftMania.cz se tedy stal prvním serverem v CZ/SK, co dal SMS pouze přes internet a prakticky je odsunul na druhou vlnu.

Krok druhý

Jedna z dalších velkých otázek se týkala toho, jak jsou hráči na serveru spokojený s lagy. Mnoho hráčů označilo server známkou 2, což je že jsou lagy ale né tolik. Avšak mnoho hráčů nám vytklo krátké mazání, když jsou offline. Př. když se hráč nepřipojil měsíc, neměl ani stavbu ani data… jestli si říkáš proč? Tak odpoveď je hosting, jsme hodně omezovaný jak velikostí disku (chunky atd.) tak doslova cenově. A tak se rozhodlo k velkému kroku…

Rozhodlo se, že přejdeme na vlastní servery. Né doslova ale na dedikované servery, které budou mít větší výkon, víc prostoru, víc možností. Jak jsem několikrát popisoval, je to jako vyrůst. Současný hosting serveru již prostě nestačí, určitě sám nenosíš věci, co jsi měl v pěti letech. Potřeboval jsi větší, větší prostor na růst a to potřebujeme teď my.

A tak se začalo řešit, jak se vše udělá. Prvním návrhem byl tzv. Multicraft. Tento systém na Minecraft servery používá drtivá většina zahraničních hostingů. Prakticky je to jeden z nejjedoduších systémů na správu MC serveru. Nainstaluješ si panel a poté daemon, to je prostě správce těch serverů. Poté jako u každého serveru klikneš, vytvoří a máš… nic těžkého.

1_oDtZTYnrO6eppHHpSUiTJQ1_VQ1Hc2qb4otPHKRO7XtGCA

Říkáš si, že máme vyhráno? No nemáme.. Multicraft je možná super jak vzhledově, tak funkčně ale má jeden velký problém. Platí se za licenci… Pokud by CM kompletně přešla na Multicraft, platili by jsme každý měsíc okolo 70 euro. Což v rámci úsport se vyrovná ale… nechali jsme si to jako záložní plán…

A tak jsme objevili Pterodactyl panel a vymysleli nový plán… chceš vědět jaký? Pokusím se ti to vysvětlit…

1__fqy4cJn2_FeOEg3UCRW4g

Zcela jednodušše vzali jsme 1x VPS (prostě server) jakožto administrativní panel a na ten napojili x dedikovaných serveru. Vznikl tím prakticky vlastní hosting, jelikož máš web přes který spravuješ x různých dedikovaných serverů. Přesně tak jak je znázorněno vlevo na obrázku. Avšak tím to nekončí, jelikož se jednalo o velký upgrade CM rozhodlo se, že se využijí také nové technologie. Proto je veškeré připojení na nové CM šifrované 256bitovými klíči a používány extra porty, které odpovídají pouze našim serverům. Zabezpečené nadevše…

Tím to ale ještě ani zdaleka nekončí, rozhodli jsme se pro další velký krok a to, že každý MC server pojede ve vlastním Docker Cointaineru. Nevíš co to je? Já ti to lehce vysvětlím.

Představ si server a na něm x pískovišť, ty jsi dítě (server) a já ti přidělím jedno pískoviště. Jediné co můžeš dělat je, že si budeš hrát na tom pískovišti. S nikým z okolních serverů nemůžeš komunikovat ani jim nijak brát písek (velikost disku) a ani nijak je narušovat (zatížení). Pochopil jsi? Doufám, že ano.

1_WiSCgCQuRG0wtKg7-bdahg

Samozřejmě je toho více ale toto jsou jedny z hlavních věcí, které pomohou serveru se nehorázně rozšířit, zlepšit výkon a hlavně mraky věcí vyladit a opravit. Jak jsem psal, rozhodlo se pro Pterodactyl panel a jak že vypadá, taková správa nových serverů? Zatím na nové CM jede pouze Survival, později v druhé části se dozvíš proč.

Samozřejmě výhoda Pterodactylu není jenom v Dockeru a jiných věcech ale také, že lze hostovat jakýkoliv typ serveru, který má konzoli. Pterodactyl se automaticky přispůsobý, tobě již zbyde pouze nakonfigurovat Dockerfile (soubor pro jak má vypadat pískoviště aneb Docker).

1_IVtisREqvjt7FBYjJEGQqg1_y1lQtmyIytF0Ez_qsKZR7A--1-1_T8A_zdEaE-PC2pHOI4fCHw--1-1_zWhsG-BtfG08miaYvsLyLA--2-

Vypadá to zajímavě co? Všechno krásně přehledné, uspořádané ale vše funguje až do doby než…